Vlamo Evaluatieconcert
15 oktober 2023

Op zondag 15 oktober zette de Koninklijke Fanfare Kunst en Vermaak uit Lovenjoel zijn beste beentje voor tijdens een evaluatieconcert georganiseerd door VLAMO Vlaams-Brabant en het plaatselijke Harmonieorkest Willen is Kunnen uit Pellenberg.

Om te tonen wat we in onze mars hebben, bokste dirigent Elien Timmermans een uitdagend programma in elkaar. Een half uur lang zaten we op het puntje van onze stoel. Een gezonde dosis stress en de voorbereidende repetities zorgden ervoor dat we met de nodige aandacht en nuance speelden. Ook alle solopassages kwamen mooi tot hun recht, tot grote opluchting van de solisten in kwestie.

Tijdens zo'n evaluatieconcert krijgen we geen punten, maar gaat het om de vooruitgang die we als orkest maken. De jury was in ieder geval onder de indruk van die evolutie. Ook wij gingen met een goed gevoel en een aantal nuttige tips naar huis. En Elien, die had naar eigen zeggen al lang niet meer zo goed geslapen als de nacht na het concert. Missie geslaagd!

Viering 10 jaar WZC d'Eyckenbrug
10 september 2023